אירועי השקה הם מסורת מפוארת בתחום הקידום ויחסי הציבור. מדובר באירועים נוצצים אליהם מוזמנים אושיות רבות, ומטרתם לחשוף לעולם מוצר חדש: יהיה זה סרט קולנוע, דגם מכונית, ליין בשמים או כל מוצר אחר שרוצים לפרסם את הגעתו לעולם. במאמר הבא נביא מספר טיפים לתכנון אירועי השקה.
לוקיישן, לוקיישן וטיימינג
תכנון אירועי השקה היא תורה בפני עצמה ויש להבדיל אותה מתכנון אירועים מפוארים אחרים. הזמן והמקום משחקים תפקיד חשוב מאוד בכל השקה, ומטרת העל שלהם היא לשווק את האירוע כנוצץ ולמקסם את האפקט הפרסומי שלו. כך למשל, העונות המועדפות לאירועי השקה הם הקיץ והאביב, קצת כמו חתונות. אחד האלמנטים המרכזיים בקביעת הזמן המתאים הוא וידוא כולל שאין עוד אירוע מתחרה שעלול לגנוב פוקוס בסמיכות זמנים מצערת. גם הלוקיישן כאמור הוא קריטי ויש לבחור מקום שמשדר את האווירה הנכונה עבור המוצר או המותג. אם למשל עסקינן בסרט קולנוע, אז מומלץ לבחור סינמטק איכותי עבור ההשקה. זאת בשביל למתג את הסרט כאירוע קולנועי של מביני דבר.
פרסום בכל מקום
אירוע השקה הוא אירוע מסחרי בסופו של יום, ולפרסום יש בו חשיבות עליונה. המוצר המושק צריך להיות נוכח באוויר באופן תמידי, בין שבאמצעות דיבור עליו, שימוש בו או כל אמצעי פרסום רלוונטי אחר. דרך מקורית להגביר את נוכחות המותג יכולה להיות מדבקות קיר איכותיות עליהם יודפסו לוגואים למשל. כך השם של החברה או הסמל שלה יהיו נוכחים כל הזמן בתפאורה באופן עדין אך מורגש ויגרמו לכולם להבין באיזה אירוע השקה מדובר.
להשקיע בכל מה שמעבר
זה אולי עשוי להישמע מצחיק אבל תכנון אירוע השקה מעולה מתמקד גם בכל הלוגיסטיקה הכי קטנה שיש. ההבדל בין עוד אירוע לאירוע שכולם מדברים עליו עשוי להתבטא לעתים רק בפרטים הקטנים, אשר עשויים מאוד להשפיע על האווירה של אורחי המסיבה. לדוגמה, השקעה באוכל ובאלכוהול היא חשובה למדי לקיום אירוע מוצלח וכן חשיבה על כל מיני גימיקים נחמדים של מסיבות. בלונים לאירועים, סידורי פרחים או כל מיני עמדות מגניבות יכולות לחולל פלאים. תתפלאו כמה אפשר להשיג בעזרת עיצוב וסידור בלונים או כל חשיבה מקורית אחרת על פרטי האירוע הקטנים ביותר.
לא לשכוח את רשימת המוזמנים
אירוע השקה הוא לרוב אירוע אקסקלוסיבי למדי שלא לכל אחד הגישה אליו. ארגון רשימת מוזמנים איכותית היא אם כך אבן דרך בכל תכנון אירוע השקה. הרשימה צריכה להיות קשורה במידת מה לערכי המותג (למשל אם משיקים מוצר ספורטיבי אזי נוכחות של ספורטאים מקצוענים באירוע תהיה מאסט) ובעיקר נוצצת. אירוע בו מסתובבים אנשים מפורסמים שעשו דבר או שניים בציבוריות הישראלית הופך באופן אוטומטי לאירוע מעניין יותר וגם גורם לתקשורת לסקר אותו יותר.